واحه ای در این نزدیکی ...!

تالمات و تاملاتی پیرامون فرهنگ و اجتماع به همراه کمی سیاست !

واحه ای در این نزدیکی ...!

تالمات و تاملاتی پیرامون فرهنگ و اجتماع به همراه کمی سیاست !

پیوندهای روزانه

روزهای آخر تابستان 1353...

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۱۸ ب.ظ

روزهای آخر تابستان 1353 ، امام جماعت مسجد کوچک و نیمه کاره ی امام حسن مجتبی ، در انتهای بازار سرشور مشهد ، با شروع ماه رمضان برنامه جدیدی برای مسجد می ریزد. سید علی خامنه ای ِ سی و پنج ساله ، با آن قد رشید و چشمان نافذش ، بنا می کند  که هر روز ِ ماه مبارک ، بعد از نماز ظهر و عصر ، قرآن به دست ، پشت تریبون بایستد و یک ساعت با حرارت سخنرانی کند ، با موضوع " طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن".


پی نوشت 1: مقام معظم رهبری در سال 67 طی سخنانی اشاره ای به سلسله جلسات خود در رمضان 53 می کند : «من در مشهد یک بحثى کردم در باب ولایت، یک برداشت جدیدى از کلمة ولایت و مسئلة ولایت؛ ماه رمضان بود و بحث‌هایى براى جوانها مى‌کردیم، آن وقت ها راجع به توحید و نبوت و چه و ازجمله ولایت. یک بحث قرآنى خیلى خوب و کاملى بود، بعد هم چاپ شد؛ یعنى خلاصه‌اش هم یک جایى چاپ شد. اصل سخنرانی‌ها هم بعد از انقلاب درآوردند چاپ کردند. بحثهاى خوبى است بحثهاى جالبى است. من حالا هم که نگاه مى‌کنم مى‌بینم بحثهاى عمیقى است این بحثها.»

پی نوشت 2:چهل سال گذشته است، چهل سال... گوهری بس گرانبها و عزیز، در اطرافمان بوده، اما از آن غافل و از برکتش محروم بودیم. گوهری درخشان از دریای زلال قرآن حکیم، گوهری نورانی از جنس کتاب نور، چهل سال خاک خورد و فقدانش، مردم تشنة معارف قرآن و اهلبیت را آزار داد. گوهری بی مثل و مانند به نام «طرح کلی اندیشة اسلامی در قرآن».


موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۶
حمید احدی

نظرات  (۲)

یه روزم تشریف بیار وبلاگم
سلام مجاهد
خسته نباشی
با افتخار لینک شدی
پاسخ:
سلام
ممنون برادر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی